Wednesday, May 4, 2011

Kuih Chromosome

Hari tu aku pergi pasar malam...macam2 la aku beli..
yang mesti masuk list mestilah air tebu kegemaran aku tu..haha..tapi kan,

waktu nak balik,aku ternampak satu kuih ni...aku pernah jer makan dulu2...memang sedap tapi aku tahu makan jer..haha..nama kuih tu sampai sekarang aku tak tahu..adik aku kata namanya 'pokocok' apa ntah..aku tak pernah dengar pun..

lepas itu,aku pun suruhlah adik aku beli..bila sampai rumah..
apa lagi,makanlah...tak tunggu dah..disebabkan sedap sangat..aku makan jer..tak perasan la bentuk dia ke..saiz ke..tetiba adik aku cakap.."cuba kau tengok bentuk dia..macam chromosome".

Mula2 aku ingat dia tipu tapi bila dah tengok..ha'ahla..macam chromosome..terkejut juga la..teringat aku waktu belajar bio..tetrad,sister chromatid,centromere semua keluar dah..tak percaya korang tengok nih..




p/s:sesiapa rasa tahu nama kuih ni...share la..:)

2 comments:

Liyana Agb said...

kuih cakui!

basyrinafarhana said...

waa..cakui ke namenya...nice name..ade ke pokocok.haha..thanks yana